16 kwietnia 2013

Olej z ORZECHA WŁOSKIEGO


     Orzech włoski ma długą historię użycia w medycynie na bardzo różnorodne dolegliwości. Powszechnie znane są na przykład jego odrobaczające i gojące właściwości. Wykorzystywane są liście, kwiaty, kora, zielona skórka z owoców, niedojrzałe orzechy a także olej, który jest bogatym źródłem kwasów omega-3 i omega-6. Dawniej często był stosowany w obrzędach religijnych jako święty olejek. Posiada właściwości lecznicze, przeciwzapalne, przeciwzmarszczkowe, regeneracyjne, zmiękczające i tonizujące.


     Używany jest w różnorodnych problemach skórnych, na rany, owrzodzenia, oparzenia, przesuszoną i szorstką skórę, w leczeniu łupieżu i przesuszonych, łamliwych włosów. Do celów kosmetycznych olej tłoczony jest z surowych orzechów, następnie rafinowany dla usunięcia z niego zapachu. Gotowy olej jest lekki, delikatny, jasnożółty. Idealnie nadaje się do różnorodnych aplikacji kosmetycznych. Może być stosowany samodzielnie a także w mieszankach z innymi olejami.

Moja opinia:

Używałam tego oleju na całą długość włosów, również na skalp.
Działanie na skalp- nie zauważyłam jakiejś większej poprawy, na zahamował wypadania.
Działanie na całą długość włosów- pomimo, że to lekki olej bardzo fajnie i delikatnie nawilżył moje włosy bez obciążania ich. Po zmyciu go były bardzo gładkie i błyszczały. Polecam ten olej do stosowania u dziewczyn, które mają cienkie i długie włosy.

Osobiście używałam oleju z firmy VITACORN, tłoczony na zimno, nierafinowany.
250 ml- cena ok. 30 zł ( kupiłam w Carrefour Express )