16 marca 2014

Najczęściej popełniane błędy podczas olejowania włosów

Hej Dziewczyny!

Opiszę  błędy podczas olejowania włosów, które popełniają początkujące włosomaniaczki. Zapraszam do lektury :)



1. Rzadkie olejowanie włosów

Sama doświadczyłam tego, iż regularne olejowanie przynosi bardziej spektakularne działanie :) Gdy olejowałam włosy przed każdym myciem, czyli 3-4 razy w tygodniu zauważyłam, że kondycja moim włosów bardzo się poprawiła. Włosy były sprężyste, błyszczące i zdrowe :D Jak nie miałam czasu i olejowanie schodziło na drugi plan, czyli nakładałam olej raz na 2 tygodnie, takiego efektu nie widziałam. Oczywiście włosy wyglądały lepiej, ale to właśnie regularne olejowanie spowodowało, że wyglądały bardzo, bardzo dobrze. 

2. Używanie zbyt mocnego szamponu

Do zmywania olei najlepiej sprawdza się szampon bez SLS :) Pomaga to w dostatecznym oczyszczeniu włosów i pozostawia na nich odzywcze i natłuszczające substancje (po olejowaniu) :D
Więcej na temat zmywania oleju z włosów znajdziecie TUTAJ ;)

Jeśli chodzi o łagodne szampony to polecam w szczególności:


3. Nakładanie zbyt dużej ilości oleju

Pamiętajcie, że włosy nie powinny ociekać olejem. W zależności od tego jak długie i gęste macie włosy- wystarczy 2-3 łyżki oleju :)

4. Pozostawienie oleju na włosach zbyt krótko

Aby właściwości odżywcze, które znajdują się w oleju mogły zadziałać, należy dać im czas :) W moim wypadku najlepiej sprawdza się, gdy olej na włosach pozostawię na całą noc. Rano, po umyciu włosy są mięciutkie, błyszczące, zregenerowane :D

5. Zapominanie o nałożeniu odżywki/ maski

Należy nie zapominać, że samo olejowanie ( w większości przypadków) nie wystarcza. Od czasu do czasu nałóżmy odzywkę do włosów czy maskę. I koniecznie pamiętajcie o jedwabiu na końcówki, żeby zabezpieczyć je przez rozdwajaniem się.



A jakie błędy Wy zauważyłyście u siebie podczas olejowania włosów ? :)