30 maja 2014

Czy słońce leczy trądzik?

     Hej Dziewczyny! W dzisiejszym poście chciałabym podzielić się z Wami moimi ( i nie tylko) spostrzeżeniami na temat wpływu słońca na trądzik. Temat jak najbardziej na czasie, ponieważ za oknami pojawia się coraz więcej słoneczka :) 

     Osobiście uważam, że słońce skórze trądzikowej szkodzi. Wiem, że są podzielone zdania na ten temat, ale będąc posiadaczką skóry z niedoskonałościami chciałabym napisać swoje odczucia na ten temat.


     Zwykle tak jest, że dużo osób zauważa w okresie letnim poprawę skóry z wypryskami. Też taką poprawę zauważałam... Rzeczywiście słońce wysusza naszą skórę, w związku z tym zmniejsza się łojotok, czyli zmiany skórne nam wysychają... Czyli super!? Nie do końca.... :/ Ponieważ, gdy lato się kończy, przychodzi jesień i na naszej skórze występuje podwojony wysyp niedoskonałości. Dlaczego? Ponieważ nasza skóra regeneruje się i wraca do poprzedniego stanu. Gdy za bardzo wysuszymy skórę, ona dostaje informacje, że produkuje za mało łoju- w związku z tym zaczyna produkować go jeszcze więcej . Pamiętajcie, że słońce wzmaga przebarwienia spowodowane przez stany zapalne! Trudno później je usunąć...


    Przez okres gimnazjum i liceum praktykowałam zasadę, że najlepszym lekarstwem na trądzik jest słońce. Jak wiecie miałam  duże problemy z wypryskami na plecach i gdy zbliżało się lato opalałam plecy jak szalona, żeby tylko wysuszyć niedoskonałości. Niestety to była walka z wiatrakami, ponieważ po lecie moje plecy wyglądały okropnie- i trądzik zamiast znikać- kumulował się :/ 

     Oczywiście wszystko jest dla ludzi, także słońce :) Ale róbcie to z umiarem: stosujcie krem z filtrem ( uchroni Was przed przebarwieniami i starzenie się skóry ) i idźcie do dermatologa (najlepiej w okresie jesiennym) , ponieważ leczenie trądziku słońcem jest szkodliwe.

Więcej na temat mojej walki z trądzikiem znajdziecie  tutaj:


Ochrona przeciwsłoneczna:




Co myślicie na ten temat? "Leczycie" trądzik słońcem?